Chat with us, powered by LiveChat

REKRYTERING

LYCKAD REKRYTERING

För att en rekrytering ska bli lyckad bör processen vara affärsmässig och kopplad till verksamheten och dess övergripande och specifika mål. Viktigt är att man börjar med att analysera vart man vill komma med just denna rekrytering. Därefter behöver man lista upp, inte bara vilken kompetens och vilka erfarenheter som behövs utan också vilka sociala och personliga förmågor samt inre drivkrafter som krävs för tjänsten.

När det sedan är dags för intervju är det bra om man inte bara fokuserar på det som är lättast att se, det vill säga kandidatens Färdigheter, Erfarenheter och Kunskap. Man behöver också studera det som är mer osynligt, som personens Egenskaper, Självbild, Värderingar och Motiv. När man väl har en nyanställd på plats är det viktigt att man ger denne ett väl genomtänkt introduktionsprogram!

Våra kunders utmaningar:

Z

Vilken personlighet och vilka egenskaper behövs för tjänsten?

Z

Vilka frågor är rätt att ställa på intervjun?

Z

Hur får jag reda på kandidatens dolda egenskaper?

Z

Hur jämför jag olika kandidater mot vårt behov?

Exempel på vårt tjänsteutbud:

Z

Vi bistår Er i att ta fram en korrekt kravspec för tjänsten!

Z

Vi är med under intervjun och ställer de rätta frågorna!

Z

Vi hjälper Er att se det som inte finns skrivet i ansökningarna!

Z

Med kravspecen som utgångspunkt hittar vi rätt kandidat år Er!

Vi har stor erfarenhet av rekrytering på alla nivåer – arbetare, specialister och chefer. Frigör tid hos Era cheferna och överlåt rekryteringen på HR Experterna.

HR Experterna

KONTAKT
* anger obligatoriska fält
Share This